Napisał wiciu
Poniższy tekst został zebrany przez złego porucznika. Zły pozbierał porady jakie pojawiły się na forum serwerów ICP i zestawił je właśnie w tym tekście. Większość tych porad można znaleźć na forum steama i na innych stronch poświęconych CS:S. Tutaj macie wszystko w jednym miejscu; i po polsku. Zapraszam więc do lektury zwłaszcza tych, którzy przedkładają ilość FPS, nad jakościa wyświetlanej w grze grafiki.
Więc tak.. css jest wymagający sprzętowo, to żadne odkrycie. Sam mam problemy z fpsami w tej gierce, a i sporo ludzi na to narzeka. Więc wypisałem pare komend które generalnie optymalizują gierke żeby szybciej chodziła Spróbujcie co niektore z nich naprawde się przydają! Ale jedna istotna sprawa- nie próbujcie wrzucać wszystkich tych komend naraz do autoexeca bo css bedzie wygladal gorzej wtedy od świętej pamięci 1.5 Oprócz tych wypisanych, polecam dodanie do skrótu 3 rzeczy:
-heapsize 128000 -nojoy -noipx
No.. to by było tyle.. aha.. i od razu mowie ze nie odpowiadam za szkody wynikłe z używania tych komend.. nie wszystkie sprawdzałem, ale częśc mam u siebie w configu i żyje jakoś...[ text by WhiplAsh ] i napiszcie co o tym wogóle sądzicie!
cl_ragdoll_collide "0" - wyłącza te fajne efekty z fizyka, czyli ciałka już nie będą ładnie, naturalnie sie zachowywały - czyli rosną nam fps
cl_smooth 0 --podobno wygładza fps, nie ma rwania [podobno;)]
fps_max 45 -zamiast 45 można wpisac cokolwiek z liczb, bedzie to max klatek jakie bedziemy mogli wyswietlic
cl_updaterate 60 -to trzeba samemu dobrac razem z cmdrate tak zeby nie bylo choke/loss, max wartosci to 101
cl_cmdrate 101
rate 20000
cl_cmdbackup 2 -zmniejsza ping
cl_interp 0.1 - nie wiem
r_modellodscale "0.3" - obiekty np. postacie z daleka wygladaja gorzej, z bliska tak samo
fog_enable 0 -wyłacza mgłe
mat_bumpmap 0 -wyłacza bumpmapping
mat_clipz 0 -nie wiem:)
mat_specular 0 -wyłacza 'specular lighting'
mp_decals xxx -zamiast xxx wstawcie jakas liczbe, bedzie to max ilosc sladow po kulach, sprayow, jakie bedzie mozna wyswietlic na mapie
cl_c4dynamiclight "1" -bomba gorzej wyglada
r_lod "-1" -tekstury sa gorsze, można wpisać wartości między '5' a '-5' , gdzie -5 to najgorsza jakość
r_decal_cullsize 1 -cos ze sladami po strzalach itd.. ale nie wiem dokladnie:)
r_propsmaxdist 1000 -nie wiem
r_rainradius 0 -ilosc deszczu
r_rainsimulate 0 -wylacza deszcz
r_drawrain 0 - wylacza deszcz
r_rainsplashpercentage 0 -wylacza deszcz
r_shadows 0 -wylacza cienie
showhitlocation "1" - pokazuje miejsce trafienia
cl_ejectbrass "0" - nie wiem
cl_show_bloodspray "0" - wylacza krew na scianach i takie tam:) nie polecam
cl_show_splashes "0" - wylacza efekty jak np. rozbryzgi wody gdy w nia strzelamy.. wiecej fps generalnie
cl_scalecrosshair 1 - nie wiem
cl_crosshairscale 3000 - jak chcecie mieć mniejszy celownik, zamiast 3000 można wpisac co innego oczywiście, im większa liczba, tym mniejszy celownik
cl_radartype 1 - typ radaru
mat_antialias "0" - wylaczone antyaliasowanie
mat_trilinear "1" - wlaczony trilinear filtering
mat_bufferprimitives "1" - nie wiem
mat_bloom 0 - nie wiem
mat_bumpbasis "0" -nie wiem
mat_bumpmap "0" - wylacza bumpmapping
mat_compressedtextures "0" - nie wiem
mat_dxlevel "81" - zamiast 81 mozna wpisac 90 80 lub 70 -wtedy zmusimy gre do dzialania w takim trybie - ale oczywiscie zalezy od sprzetu kto jaki ma
mat_fastnobump "1" - szybszy bumpmapping
mat_fastspecular "0" - szybszy specular lightning
mat_filterlightmaps "1" - nie wiem
mat_forceaniso "0" - nie wiem
mat_forcedynamic "0" - nie wiem
mat_loadtextures "1" -nie wiem
mat_mipmaptextures "1" - nie wiem
mat_picmip "1" - nie wiem
mat_reducefillrate "1" - zmniejsza fillrate, wiecej fps ale duuzo gorszy obraz
mat_showwatertextures "0" - wylacza wode
mat_vsync "0" - wylacza synchronizacje pionowa
muzzleflash_light "0" - nie wiem
r_eyes 0 - wylacza oczy:)
r_teeth 0 - a to wylacza zeby
r_dynamic "0" - nie wiem
r_renderoverlayfragment "0" - nie wiem
r_maxmodeldecal "1" - nie wiem
rope_smooth "0" - nie wiem
r_worldlights "2" - nie wiem
r_updaterefracttexture "0" - nie wiem
r_3dnow - wlacza instrukcje 3dnow
r_mmx - wlacza kod mmx
r_sse - wlacza kod sse
r_sse2 - sse2
rope_wind_dist "0" - nie wiem
violence_hgibs "0" - nie wiem
budget_show_history "0" - nie zapamietuje historii cośmy kupowali, czyli rebuy nie bedzie działał zapewne
Ustawianie ratów dla łącza:
Ciekawiło was kiedyś czemu ktoś was zabił mimo że z waszego pktu widzenia już dawno byliście schowani za jakąś kuloodporną skrzynka lub ścianą? Jak to kogoś zainteresuje to prosze bardzo klikać tutaj: Może to komuś pomóc w wybraniu odpowiednich rate'ów dla swojego łącza, no i zrozumieć co to wogóle jest wszystko jest w engliszu, więc miłej zabawy
Jakies cuda żeby ping zmniejszyć: Jeśli chcesz to pokaże Ci co mam w autoexec. Nie mówie o pingach jakie mam na icp, bo to wiadomo że malutki , ale na innych serwach raczej nie przekracza 60-70 a łącza nie mam wcale mega wypas - tylko 256/64. Więc oto on:
jpeg_quality 100 bot_difficulty "3" cl_smooth 0 cl_cmdbackup 2 cl_interp 0.1 cl_interpolate 1 cl_radartype 1 cl_scalecrosshair 1 cl_crosshairscale 1500 mp_decals "100" r_3dnow r_decal_cullsize "1" r_mmx r_renderoverlayfragment "0" r_sse net_graphpos 1 rate 20000 mat_dxlevel 80 cl_ragdoll_collide 0 r_raindensity 0.00001 cl_ragdoll_physics_enable 0 cl_phys_props_enable 0 cl_updaterate 40 cl_cmdrate 60
To chyba wszystko.. nic wiecej nie mam z ciekawych rzeczy:)
Komendy można wpisać podczas gry, i będą działać, ale tylko do czasu wyłączenia CS'a, gdyż przy każdym włączeniu w configu są przywracane domyślne wartości - dlatego wszytkie własne komendy 3ma się w pliku userconfig.cfg.
Żeby zmiany były trwałe już ciągle trzeba zedytować sam plik config.cfg, lub userconfig.cfg i zmienić mu atrybuty na "tylko do odczytu" i teraz panowie z valve moga nam naskoczyć : )
Cuda wianki na więcej fps zestawione by Tramp //Commands in autoexec.cfg: cl_detaildist 0 cl_drawshadowtexture 0 cl_ejectbrass 1 cl_forcepreload 1 cl_phys_props_enable 0 cl_ragdoll_physics_enable 1 cl_ragdoll_collide 1 cl_show_bloodspray 1 cl_show_splashes 0 cl_showfps 1 cl_smooth 0 fog_enable 0 fog_enable_water_fog 0 lod_Enable 0 mat_bloom 0 mat_bumpmap 0 mat_compressedtextures 1 mat_drawwater 0 mat_forcehardwaresync 3 mat_fullbright 1 mat_mipmaptextures 1 mat_monitorgamma 1.6 mat_picmip 2 mat_reducefillrate3 mat_specular 0 mp_decals 0 muzzleflash_light 0 r_avglight0 r_decals 0 r_dispfullradius 2 r_DispUseStaticMeshes 0 r_drawflecks 0 r_drawlights 0 r_drawmodeldecals 0 r_drawparticles 0 r_drawrain 0 r_drawropes 0 r_drawtranslucentrenderables 0 r_dynamic 0 r_fastzreject 1 r_lightaverage 0 r_lightinterp 0 r_lod 0 r_modellodscale 0 r_occlusion 0 r_rainsimulate 0 r_renderoverlayfragment 0 r_rootlod 7 r_shadows 0 r_waterforceexpensive 0 mat_dxlevel 81 net_graph 0
|